LEKKER BROOD
Lekker Brood, een biologische bakkerij en broodleverancier voor grote en middelkleine bedrijven. De broden van Lekker Brood worden gemaakt met eerlijke grondstoffen. Zo bestaat er een reeks aan bijzondere broden met inktvisinkt, zeewater en wakame, groene algenbrood, rode bietenbrood en véél meer. Allemaal gebakken met ingrediënten die rechtstreeks uit de natuur komen.
De basis: website van deze tijd
In samenwerking met WP Masters heb ik het owned platform, lekkerbrood.nl, een metamorfose gegeven. Allereerst is er aan de achterkant gewerkt: de responsiveness, vindbaarheid, snelheid en er is een webshop gekoppeld aan het planningssysteem dat Lekker Brood gebruikt voor het managen van bestellingen.
Ook de voorkant is aangepakt. De lay-out, content en gebruikerservaring zijn verbeterd.
Zonder onderzoek geen strategie
Om precies te begrijpen wat het Lekker Brood-publiek drijft, is in de tweede fase onderzoek gedaan. Allereerst veldonderzoek: kenmerken van het bezoekend publiek en van bestellende bedrijven bij Lekker Brood zijn in kaart gebracht. Gevolgd door bureauonderzoek: benchmark- en trendonderzoek binnen de voedsel- en bakindustrie, maar ook social onderzoek. Daaruit heb ik een contentmarketingstrategie geschreven.
Contentproductie en marketing
Vanuit de contentstrategie en binnen vaste rubrieken heb ik relevante content gemaakt en gedistribueerd op owned en hired platformen, zoals Instagram, LinkedIn en Facebook. Deze content breng ik vervolgens steeds met social advertising onder de aandacht.