Happy Tosti lunchrestaurants is ontstaan uit de ambitie om commercieel succesvol te zijn en tegelijkertijd bij te dragen aan de maatschappij. Vol enthousiasme timmeren Sam Holtus, Jasper Kool en Wibe Smulders aan de weg om in 5 jaar 500 nieuwe banen te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt én zich te profileren als dé tosti-experts van Nederland. Om die boodschap over te brengen, hebben ze mij om hulp gevraagd.
Het publiek bepaalt
Met dat gegeven heb ik een drievoudig gefaseerde contentmarketingstrategie voor Happy Tosti ontwikkeld. In de eerste fase heeft de focus op drie punten gelegen.
1. Onderzoeken wat het Happy Tosti publiek aanspreekt. 2. Het optimaliseren van het owned platform, de website. 3. Het ontwikkelen van contentrubrieken onstaan uit één duidelijke kapstok, voor hired platformen.
Werken met rubrieken
In de tweede fase is er vanuit de rubrieken relevante en authentieke content gecreëerd in de vorm van tekst en beeld. Deze content wordt via een contentkalender beheerd, ongoing gepubliceerd, gemeten en geoptimaliseerd op de platformen van Happy Tosti.
Videoproductie
In de derde fase zijn we overgegaan op videoproductie. Happy TV wordt sinds halverwege 2018 uitgezonden.
Voor videoproductie werk ik samen met Lee-Ann Tsiang.