top of page

MINI-DOCUVIDEO

In onderstaande video vertelt kunstenaar Dolphe Pierie hoe zijn leven veranderde toen hij geïntroduceerd werd aan stadsontmoetingsplek Jessehof in Delft en waarom hij er al jaren graag komt. De Jessehof wordt gesteund door Fonds 1818.

Ik maakte de video samen met studio De Beeldige Meisjes.

Iedereen zou zich in het leven optimaal moeten kunnen ontwikkelen en ontplooien. In de maatschappij tekent zich een grote groep mensen af voor wie dit helaas niet vanzelfsprekend is. De grote aandacht van Fonds 1818 gaat uit naar het structureel vooruithelpen van mensen die moeite hebben om zich goed staande te houden in de samenleving en die een duwtje in de rug kunnen gebruiken. Fonds 1818 geeft geld en advies aan stichtingen en verenigingen en groepjes buurtbewoners met goede plannen.

Door het verhaal te vertellen van aanvragers, gebruikers/ bezoekers bij projecten, vrijwilligers en samenwerkingspartners, wordt duidelijk wat het fonds doet, wie we zijn, wat we belangrijk vinden, waar we voor staan, welk type projecten we steunen, in welk werkgebied we actief zijn, op welke manieren we steunen en op welke aandachtsgebieden we ons focussen.  

 

Contentproductie

De rode draad is altijd content, oftewel inhoud en vorm. Wekelijks worden meerdere stukken content geproduceerd en gecureerd op verschillende platformen, zoals de eigen websites, Facebook, Instagram en LinkedIn. Ik schrijf redactionele artikelen. Van kort maar krachtig tot lang en verdiepend. Webteksten, nieuwsbrieven, social berichten, videoscripts en veel meer. Daarnaast zet ik lijntjes uit voor design, fotografie en videoproductie.

Contentmarketing

Toffe content wil je natuurlijk onder de aandacht brengen. Daarom probeer ik naief genoeg puppet master te zijn van het social algoritme en zet ik Facebook Advertising in. Allereerst om het bereik te vergroten en de juiste mensen te vinden. Dan om die mensen vast te houden en ze op een bepaald moment iets te laten doen, zoals deelnemen aan een training van het fonds, het indienen van buurtplannen of grote, maatschappelijke projecten.

200 jaar Nutsspaarbank en Fonds 1818

Voor het jubileumjaar 2018 heb ik een contentstrategie bedacht die zorgt dat de boodschap rondom dit feest bij de gewenste groep mensen aankomt. De strategie bestaat uit meerdere fases voor het genereren van awareness en conversie rondom 200 jaar Nutsspaarbank en drie jubileumactiviteiten:

Voor de creatie werk ik samen met contentbureau We Are Blossom, designer Anouk Stouten, videoproducers Level V en creatiebureau Ontwerpwerk.

FONDS 1818

DRUKWERK

In 2018 bestaan Fonds 1818 en de Nutsspaarbank samen 200 jaar. Rond de datum van oprichting van de Nutsspaarbank, op zaterdag 9 juni, vond het Fonds 1818 Festival plaats. 

 

Voor dit jubileumproject draaide ik een uitgebreide social mediacampagne, deed ik de media-inkoop bij TMG en de Persgroep en drukwerkproductie van o.a. de plattegrond, cheques voor 20 burgemeesters, festival t-shirts, polsbandjes en veel meer. Dat deed ik i.s.m. Ontwerpwerk.

bottom of page